SimSig Irányítóközpontok

A várva várt központ megérkezett: Birmingham New Street

A SimSig készítői nemrég adták ki a legújabb szimulációját a Birmingham New Street-et. Több éves fejlesztésnek köszönhetően kiadott központ nagy kihívást jelenthet a gyakorlott forgalomirányítók számára is, ugyan a terület igen kicsinek mondható (mindössze három képernyő), de a vonatszám (1231/nap) és a forgalom sűrűség nagy figyelmet igényel. A szimuláció készítői is azt tanácsolják, hogy vagy hálózatban többen irányítsunk, vagy egyedül a vasárnapi menetrendi forgalmat. A központ vonatsűrűségét az adja, hogy több irányból érkező vonatok érintik a New Street állomást (lásd a térképen).

Hálózati kapcsolatot lehet létesíteni Coventry, Wolverhampton, Aston és Saltley központokkal. Saltley központtal való hálózati kapcsolat jelenleg le van tiltva amíg Saltley fejlesztés alatt áll.

A Birmingham New Street szimuláció betöltésénél három időszak közül választhatunk a 1976-1991, a 1992-2000 és 2001-től terjedő időszak vágányhálózata közül. Az irányítást ARS nem segíti, de szerencsére vágányút törlés (TORR) működik.

Mint az már megszokhattuk, ez a központ is fizetős, 29.95 Font (11081 Ft) összegért a miénk lehet, vagy csomagban a Birmingham New Street, Coventry, and Wolverhampton Multibuy 39.95 Fontért (14780 Ft).

SimSig - Motherwell az új Skót központ

Ismét új központ készült el a SimSig "konyhájában", ezúttal West Coast of Scotland vagyis Skócia nyugat tengerparti vasútvonalát irányíthatjuk. Motherwell központ az eredeti NX panel alapján készült. A szimuláció az angol határtól Gretna városától egészen Glasgow-ig húzódik. A fővonalon található a híres Beattock Summit (egy 10 mérföldes szakasz, ahol egy meredek emelkedő miatt tolómozdonyra volt (van) szükség). A Motherwell központ közel 90 mérföld hosszú terület, megtalálható benne a Newton, a Hamilton kör, Coatbridge, Lanark és Larkhall városok vasútvonalai és állomásai.

A központban három különböző vágányhálózat közül választhatunk (1980, 1990 és a 2000). Az 1980-as elrendezésben megtalálható többek között a hatalmas Ravenscraig Acélművek uralta a terület, vagy a 2000-es időszakban az 2005-ben újranyitott Larkhall ág. A Szimuláció el van látva ARS-el és TORR-al amely segítheti az egyéni játékot, tetszés szerint ki-be kapcsolható. A központhoz egy 2006 augusztusi menetrendet kapunk (856 vonat), amely kompatibilis a többi skót központtal. Motherwell szimuláció hálózati kapcsolatot tud teremteni Edinburgh és Central Scotland központokkal, valamint a fejlesztés alatt álló Glasgow Central-al és Carlisle is.

A Motherwell SimSig szimuláció első ránézésre egyszerűnek tűnik, viszont a sok elágazás, ipari terület és a mellékvonal komoly "munkát" adhat az irányítóknak. A gyakorlott forgalomirányítók TORR és ARS nélkül biztos nem fognak unatkozni. :)

A központot 20 fontért vásárolhatjuk meg, amely 360 Ft/1 Font -os árfolyammal számolva 7200 Ft. A szimuláció méretét tekintve nem is tűnik olyan soknak, ezenkívül a Skót vasút szerelmeseinek kötelező darab.

Victoria központok

Három év fejlesztést követően kiadták a Victoria Central és a Victoria South Eastern központokat. Mindkét központ London Victoria (Central) fejpályaudvaráról indul, és míg a Central dél-nyugat és északi irányba húzódik, addig a Victoria South Eastern dél és dél-kelet irányba. Érdekessége, hogy mindkét központ egy azon fejpályaudvart használ, a Victoria South Eastern a vágányok 1-től a 8-ig, míg a Central a 9-től a 19-ig látható. Mindkét központ komoly vágányhálózattal rendelkezik és közel 12 képernyői területet foglal el. (A központok térképe itt.)

A központok közvetlenül kapcsolódnak többek között a  London Bridge (két helyen), Wimbledon (két helyen), Waterloo (két helyen), Croydon (két helyen), Wembley fővonal (egy helyen). Természetesen ez a kapcsolódás nem egyenértékű a hálózati kapcsolattal.

Victoria Central és a Victoria South Eastern központok fizetősek, az áruk pedig nem az olcsó kategóriába tartozik magyar viszonylatban, fejenként 25 fontot kérnek értük ami 378Ft-os árfolyam számítással a 18.900 Ft!! (két központ ára).

Remélhetőleg lesz közöttünk olyan aki megvásárolja a szimulációkat és készít róluk bővebb leírást.

South Humberside

Az irányított terület áttekintése

A South Humberside szimulátor egy hozzávetőlegesen 60 mérföldnyi vágányhálózatot fed le Észak-Kelet-Angliában. A terület "főbb összetevői" az Immingham dokkterület és vontatási központ körüli vágányok, illetve a Scounthorpe körüli vonalak. A területet több központ irányítja, melyek közül a scunthorpe-i KÖFI.

 South Humberside splash image

Bővebben: South Humberside

Didcot

Didcot központ, amit hivatalosan Swindon B-nek hívnak, egy IECC (Integrated Electronic Control Centre) aminek az irányító központja Swindon-ban egy különálló épületben helyezkedik el (hogy ne zavarja a Swindon-A központot).
A Didcot központ irányítja a Great Western Main Line-t Challow-ból Moreton Cutting-ba és Oxford irányába közlekedő vonatokat.
Ami nem tűnik különösen összetettnek, pedig időszakosan elég nehéz működtetni zavartalanul!
A területen a csúcsforgalom idején kevés hely marad, hogy a tehervonatokat félreállítsuk a nagy gyorsaságú személyvonatok útjából!


Képek: VW1, VW2, VW3,


A központ letölthető a simsig.co.uk oldalról.


Bővebben: Didcot

Tamogatóink:


 

Partnerek: