SimSig Irányítóközpontok

North London Line

 

 

Az egy mérföldre eső elágazások számát tekintve minden más szimulációt maga mögé utasító észak-londoni vonal mellett garantáltan nem fogunk elszunnyadni. A vonalon sűrű metro-forgalom zajlik, ezzel kell összeegyeztessük a rendszertelen tehervonati közlekedést. Ebben a szimulációban a tehervonatok gyorsabbak a személyvonatoknál!

A szimuláció lefedi a teljes észak-londoni vonalat Richmondtól Észak-Woolwichig. A Gospel Oak -- Barking vonal is mellékeve van, akárcsak a Temple Mills teherpályaudvar környéke. Összesen 14 állítóközpont képviselteti magát ebben az egy szimulációban.
Képek:

VW1, VW2, VW3, VW4


A NLL szimuláció letöltése



Bővebben: North London Line

Exeter leírás

Az Exeter vonalismereti leírást Pap Dávid István (Sünöcske) írta, aki talán Magyarország első SimSig rajongója.


Exeter egy Bristoltól 110 km-re délnyugatra fekvő város az Exe folyó két partján. Devon megye székhelye, egyben járási székhely is. 2001-ben lakosainak száma 111 ezer fő.

Exeter forgalomirányító központ területe:

Északkelet felől csatlakozik be két jelentős fővonal Westbury és Bristol felől (Cogload Junction), ezt követi az első jelentősebb állomás, Taunton (Somerset megye székhelye). Kis teherpályaudvar csatlakozik hozzá (Fairwater, nem távkezelt), valamint innen ágazik ki egy összekötő vágány a "West Somerset Railway" múzeumvasút vonala felé (Cider Siding).

Bővebben: Exeter leírás

NLL leírása

Darázsi István (IPG) legújabb leírása SimSig észak-londoni vonaláról (North London Line), a teljes leírást elolvashatjátok a fszt.blog.hu címen.


A North London Line, azaz az észak-londoni vonal gyakorlatilag egy nem túl hosszú szakasz, ám annál izgalmasabb. Úgymond "a legtöbb váltóőrhely egyetlen SimSigben". Lássuk, mit is kínál nekünk:

A vonalon a pályasebesség nem egetrengető, sőt mi több: a tehervonatok gyakran gyorsabbak a személyszállító vonatoknál! A pályát Richmondtól North Woolwichig irányíthatjuk, illetve miénk még a Barking felé vezető vonal is. A pálya úgy épült meg, hogy kényelmesen lehessen rajta szimulálni az 1980-as évek, vagy akár a mai napon érvényes menetrendeket. Sok helyütt azonban kompromisszumok vannak ezen a pályán. Hiszen a 14 általunk felügyelt signalboxból igen sok a mai napig szemaforokkal felszerelt, helyben kezelt elágazás. Ám a játékélmény mindenért kárpótol.

Bővebben: NLL leírása

King's Cross leírása

Darázsi István (IPG) leírása a SimSig egyik legnehezebb irányító központjáról a King's Cross-ról készült, a teljes leírást elolvashatjátok a fszt.blog.hu címen.


Amint megnyitjuk a szimulációt, elénk tárul hat képernyő. Igen, ez a legnagyobb kiterjedésű szimuláció, hiszen a híres angliai East Coast Main Line-t tudjuk irányítani. Több irányba is mehetnek vonatok, ezek közül mindegyik hozzácsatolható hálózaton a pályához. A North London Line felé Camden Road Jn., Canonbury Jn. és Harringay Park Jn-ön keresztül, Peterboroughoz Biggleswade felé, Cambridgehez pedig Royston felé csatlakozhatunk. A NLL vonalai felé egyvágányú pályák vezetnek, ahol SLOT (engedély) adás/vétel szükséges. A pályán egyébként mindenhol működik az ACI (Automata Vonatszámváltás), így a vonatszámokat Interpose opcióval átírogatni csak különleges esetekben szükséges.

Bővebben: King's Cross leírása

Peterborough

A Peterborough szimuláció a népszerűségi listán első helyezett King's Cross folytatásaként újabb 60 mérföldnyi vonalat dolgoz fel. Természetesen teljes mértékben kompatibilis a King's Cross-szal, így a két szimulációt hálózaton összekapcsolva az East Coast Main Line több, mint 100 mérföldnyi szakaszát vonhatjuk az irányításunk alá.

De Peterborough önállóan is megállja a helyét. A forgalom változatos, a szakaszon áthaladnak a Londonból Leeds, York és egyéb északi városokba közlekedő expresszek, a Peterboroug-ba érkező és onnan induló helyi vonatok Spalding felé, a Leicester--Cambridge vonatok, a London--Peterborough sebesvonatok és számos tehervonat is.


A menetrend feszesebb, mint azt első pillantásra gondolnánk: a szakaszon 125mph-val közlekedő expresszeknél már az is több perces késést okoz, ha egyszer sárgára futnak! Ez aztán természetesen a King's Crossra is hatással van...

A Peterborough szimuláció Automatic route Setting (ARS) funkcióval is el van látva. Ez természetesen területenként, vonatonként, vagy akár vonatnemenként is kikapcsolható, de a "kézi vezérlést" jelentősen megnehezíti a hálózaton található 12 szintbeli kereszteződés!


Bővebben: Peterborough

Tamogatóink:


 

Partnerek: