Simsig Loader feltelepítése
- Részletek
- Kategória: Lépésről-lépésre
- Készült: 2018. október 19. péntek, 04:29
| A vonatmozgások gyakorlása után térjünk át a rendes forgalomlebonyolításra. A rendes az azt jelenti, hogy a menetrendben található idők alapján, normál időjárási körülmények és a hibák lehetősége nélkül irányítjuk a forgalmat.
|
III. Lecke -Össze és szétkapcsolás, körüljárás, mozdonycsere. Honiton-ból kapunk egy üzenetet (Honiton release has been requested) engedélyt kér vonatküldésre. A Honiton felirat alatt a fehér villogó lámpára kell kattintani. A 6A01 belépett a területünkre. A Honiton és Pinhoe közötti szakaszt a vonat kb. tíz perc alatt teszi meg, ezért csak akkor zárjuk le a Pinhoe átjárót ha azt a vonat megközelítette.
Exeter Riverside Yard-ból érkezik a 8X01-es tehervonat. Az 5. vágányra tart. A menetrendjéből kiolvashatjuk, hogy az érkezés után a szerelvény elejéről lekapcsolódik egy mozdony (DF: 0T01) DF=Divides-Front, és hozzákapcsolódik ua. a gép (J:0T01) J=Joins. | |
„A SimSig program nem tartja számon, hogy a mozdony melyik végén található egy adott szerelvénynek, csak a menetrendből tudjuk kikövetkeztetni. Ebben az esetben nem tudjuk elrontani a sorrendet, mert egy adott irányból érkezik a tehervonat. De ha a vonatot a másik irányból hoznánk be az állomásra, akkor a másik végéről csatolnák le a mozdonyt.” A teljes leírást és a gyakorló menetrendet letölthető: Itt (pdf) |
II. Lecke-Depot-ból, vonatszám változás, vonatmozgás motorkocsivalTelefonon üzennek nekünk, hogy az 5B01-es vonat kitolatna a Exmouth Jn Depot-ból. Az üzenetben olvashatjuk, a vonat menetrendjét is. Ok-ra kattintva jelezzük, hogy tudomásul vettük. Az Exmouth Jn Depot nevét nem találjuk meg a képernyőn helyette a CE WORKS feliratot keressük meg. | |
A vontatási főnökségről nincs közvetlen kijárat a fővonalra, csak egy kihúzóvágányon keresztül lehet kitolatni. A CE Works olyan terület, ahol nincs kiépítve a vonatszám-kijelző és továbbító rendszer. Ennek következtében nem láthatjuk hogy a vágányon tartózkodik-e vonat. Ezért ezt nekünk kell fejben tartani, érdemes egy kis cetlit kirakni (jobb egér gomb-Add Sticky Note) hogy milyen számú vonat szeretne kijönni, és a kihúzó vágányon ki tartózkodik. Állítsuk be a vágány-utat a 751-es jelzőtől a szürke háromszögig. A vonatmozgását a piros vonal megjelenésével és eltűnésével tudjuk követni. A teljes leírást és a gyakorló menetrendet letölthető: Itt (pdf) |
A szolnoki találkozó alkalmával többen érdeklődtek, hogy az egyértelműen kezdőknek készült Royston irányítóközpont után melyik szimulátort válasszák továbblépésként. Sokan saját megítélésük szerint a Croydonban látják a következő lépést, ez a szimulátor ugyanis csupán 3 képernyőből áll. Sajnos a Croydon több sebből vérzik. A program béta verzió, ezért hibákat tartalmaz; ezenkívül viszonylag rövid az irányítható szakasz, amin a nagysebességű vonatok gyorsan keresztülhaladnak, így azokra jobban oda kell figyelnünk. Én személy szerint több szempont mérlegelése után a továbbtanuláshoz a Stafford központot ajánlom. Viszonylag egyszerű hálózatról van szó, hiszen két fővonal keresztezését tartalmazza. A pálya nagyrésze 4 vágányos, így sok előzési és kerülési lehetőség áll rendelkezésre. A vonatok változatossága és sűrűsége is megfelelő: találkozhatunk benne lassú tehervonatokkal, irányvonatokkal, szét és összekapcsolással, körüljárással stb.. Készítettem egy 06:00-ás mentést amit letölthető a simsig.hu oldalról. Nazareth készített egy térképet a Stafford központról, érdemes kinyomtatni, sokat segíthet. |
|
Vonalismeret: A Croydon vonalhálózata viszonylag egyszerű. Egy X forgalmi csomópont, a legfeltűnőbb a rengeteg felüljáró-aluljáró és átvezetővágányok. Emiatt sokan megijednek tőle. VW1-es képernyő: Bal felső részen található négyvágányos fővonal, ami a Sydenham állomáson keresztül a London Bridge pályaudvart köti össze a Norwood JunctionCrystal Palace elágazás.állomással (csomópont). Anerley és Norwood Junction között találhat. |
Bővebben: IV. Vonalismeret és a forgalomirányítás első lépései