Simsig Loader feltelepítése
- Részletek
- Kategória: Lépésről-lépésre
| A vonatmozgások gyakorlása után térjünk át a rendes forgalomlebonyolításra. A rendes az azt jelenti, hogy a menetrendben található idők alapján, normál időjárási körülmények és a hibák lehetősége nélkül irányítjuk a forgalmat.
|
III. Lecke -Össze és szétkapcsolás, körüljárás, mozdonycsere. Honiton-ból kapunk egy üzenetet (Honiton release has been requested) engedélyt kér vonatküldésre. A Honiton felirat alatt a fehér villogó lámpára kell kattintani. A 6A01 belépett a területünkre. A Honiton és Pinhoe közötti szakaszt a vonat kb. tíz perc alatt teszi meg, ezért csak akkor zárjuk le a Pinhoe átjárót ha azt a vonat megközelítette.
Exeter Riverside Yard-ból érkezik a 8X01-es tehervonat. Az 5. vágányra tart. A menetrendjéből kiolvashatjuk, hogy az érkezés után a szerelvény elejéről lekapcsolódik egy mozdony (DF: 0T01) DF=Divides-Front, és hozzákapcsolódik ua. a gép (J:0T01) J=Joins. | |
„A SimSig program nem tartja számon, hogy a mozdony melyik végén található egy adott szerelvénynek, csak a menetrendből tudjuk kikövetkeztetni. Ebben az esetben nem tudjuk elrontani a sorrendet, mert egy adott irányból érkezik a tehervonat. De ha a vonatot a másik irányból hoznánk be az állomásra, akkor a másik végéről csatolnák le a mozdonyt.” A teljes leírást és a gyakorló menetrendet letölthető: Itt (pdf) |
II. Lecke-Depot-ból, vonatszám változás, vonatmozgás motorkocsivalTelefonon üzennek nekünk, hogy az 5B01-es vonat kitolatna a Exmouth Jn Depot-ból. Az üzenetben olvashatjuk, a vonat menetrendjét is. Ok-ra kattintva jelezzük, hogy tudomásul vettük. Az Exmouth Jn Depot nevét nem találjuk meg a képernyőn helyette a CE WORKS feliratot keressük meg. | |
A vontatási főnökségről nincs közvetlen kijárat a fővonalra, csak egy kihúzóvágányon keresztül lehet kitolatni. A CE Works olyan terület, ahol nincs kiépítve a vonatszám-kijelző és továbbító rendszer. Ennek következtében nem láthatjuk hogy a vágányon tartózkodik-e vonat. Ezért ezt nekünk kell fejben tartani, érdemes egy kis cetlit kirakni (jobb egér gomb-Add Sticky Note) hogy milyen számú vonat szeretne kijönni, és a kihúzó vágányon ki tartózkodik. Állítsuk be a vágány-utat a 751-es jelzőtől a szürke háromszögig. A vonatmozgását a piros vonal megjelenésével és eltűnésével tudjuk követni. A teljes leírást és a gyakorló menetrendet letölthető: Itt (pdf) |
A szolnoki találkozó alkalmával többen érdeklődtek, hogy az egyértelműen kezdőknek készült Royston irányítóközpont után melyik szimulátort válasszák továbblépésként. Sokan saját megítélésük szerint a Croydonban látják a következő lépést, ez a szimulátor ugyanis csupán 3 képernyőből áll. Sajnos a Croydon több sebből vérzik. A program béta verzió, ezért hibákat tartalmaz; ezenkívül viszonylag rövid az irányítható szakasz, amin a nagysebességű vonatok gyorsan keresztülhaladnak, így azokra jobban oda kell figyelnünk. Én személy szerint több szempont mérlegelése után a továbbtanuláshoz a Stafford központot ajánlom. Viszonylag egyszerű hálózatról van szó, hiszen két fővonal keresztezését tartalmazza. A pálya nagyrésze 4 vágányos, így sok előzési és kerülési lehetőség áll rendelkezésre. A vonatok változatossága és sűrűsége is megfelelő: találkozhatunk benne lassú tehervonatokkal, irányvonatokkal, szét és összekapcsolással, körüljárással stb.. Készítettem egy 06:00-ás mentést amit letölthető a simsig.hu oldalról. Nazareth készített egy térképet a Stafford központról, érdemes kinyomtatni, sokat segíthet. |
|
Vonalismeret: A Croydon vonalhálózata viszonylag egyszerű. Egy X forgalmi csomópont, a legfeltűnőbb a rengeteg felüljáró-aluljáró és átvezetővágányok. Emiatt sokan megijednek tőle. VW1-es képernyő: Bal felső részen található négyvágányos fővonal, ami a Sydenham állomáson keresztül a London Bridge pályaudvart köti össze a Norwood JunctionCrystal Palace elágazás.állomással (csomópont). Anerley és Norwood Junction között találhat. |
Bővebben: IV. Vonalismeret és a forgalomirányítás első lépései
A SimSig központok kétféle képernyőkezeléssel készültek. Az egyik a teljes képernyős, itt a vágányhálózat több lapra ("view") van elosztva, és a különböző képernyőn található szakaszok metszéspontokkal kapcsolódnak egymáshoz (az eredeti IECC rendszer ilyen). A másik a Scroll-os változat, itt egy hagyományos, Windows-os görgethető képernyőn egybefüggő vágányhálózatot találunk (WESTCAD rendszer). A program készítői mindkét változatot fejlesztik, túlnyomó többségben a scroll-os képernyőset készítenek, de a bonyolultabb vágányhálózatú központoknál célszerűbb a hagyományos képernyő változat megtartása (Sheffield). Teljes képernyős: A SimSig betöltse után a képernyő három fő részből áll. A bal alsó rézen a menügombok, MNU, ROV, REV, ISO, MSG, VW1, VW2, ...VW6. Alatta az óra mellette egy telefon ikon, és egy nyomtató ikon. A jobb alsó sarokban találjuk az üzenetmezőt, itt jelennek meg a berendezés- és a hálózati üzenetek. A képernyő nagyobbik részét a kezelőfelület foglalja el. |
| 1. A SimSig működéséhez szükség van egy alapprogramra, a simsigsystem_v2_103.exe letöltése után indítsuk el. A telepítést automatikusan elvégzi, (alap esetben a C:\Program Files\SimSig) könyvtárba és a Windows könyvtárba másolja a rendszerfájlokat. (kép) 2. Ezek után töltsünk le egy irányító központot. A legújabb központok exe telepítő fájlról indulnak (trent_v2_132_3_8121.exe), ezzel csak annyi dolgunk van, hogy elindítjuk és a program automatikusan elvégzi a telepítést (kép). A régebbi központok (pl: Swindon) *.zip fájlba tömörítették a telepítő fájlokat (swindon2_6_3.zip), itt a setup.exe-t kell elindítani (kép). Léteznek olyan béta központok, mint pl. a Peterborough (2007-es) ami egy *.zip fájlba tömörítették az összes működéshez szükséges fájlt (Betas_July_2007.zip). Ennek tartalmát a SimSig könyvtárába kell kicsomagolni. (telepítést nem igényel) |