SIGNALSOFT

A Signalsoft Rail Consultancy Ltd. Kanadai cég valós biztosítóberendezésen alapuló forgalomirányító szoftvereket készít. Főként állomások és kisebb irányító központok (KÖFI) szimulációkat adnak ki. Eddig két ország vasútállomásait programozták le.

  1. A Holland rendszerű  szimulációk (NX-panel) eddig három programot  adtak ki, és kettőnél többen is irányíthatják a forgalmat hálózatban.
  2. A Német Sp Dr S 60-as biztosítóberendezésű állomások (közel 15 állomás) forgalmát nem csak egyedül, hanem hálózatban többen is kezelhetjük, valamint a szomszédos állomásokat is össze lehet kapcsolni.

A programot folyamatosan fejlesztik és javítják, részletes a segédlete (Wiki), és többnyelvű fórumot is üzemeltetnek.

Fejlesztő: Richard Plokhaar
-------------------------------------------------
Program: Kanada
Nyelv: Angol, Német, Holland,
Licenc: Fizetős (demó van)
Weboldal: www.signalsimulation.com
Op. rendszer: XP, Win7, Win8,
Közösségi oldal: Facebook
Webshop: shop3.signalsoft.nl


 

Szimulátor, de nem csak játék

Bemutatjuk a Spurplan Sp Dr S 60 vasúti biztosítóberendezés szimulációját a Signalsofttól.

Ez a Siemens-féle biztosítóberendezés leginkább a nálunk használt D70-es berendezéshez hasonlítható. Az Sp Dr S 60 egy nyomvonalas, jelfogófüggéses logikai vezérlésű szerkezet, egyaránt kezel vonat és tolató vágányutakat.

Bővebben: Szimulátor, de nem csak játék

A holland forgalmista szemszögéből 2.

A régi elmaradásomat szeretném pótolni, hiszen megígértem, hogy a Signalsoft Arnhem 1965-ös forgalomirányító szimulátor élménybeszámolóját folytatom. Az előző részt a vasárnapi menetrend 06:00-nál hagytam abba.

Első körben szeretném kijavítani az előző részt, ugyan is ott azt írtam, hogy a fűtőház (tractie) csak akkor fogadja a vonatokat, ha megközelítem a vonattal a bejáratot. Ezt annyiban módosítanám, hogy a telefon hívásnál csak akkor adja fel lehetőségként a vonatszámot, ha a vonat már megállt és a vonat haladási (<<, >>) iránya a fűtőház irányába mutat. Ez persze lehet akár a Tractie 2-nél a 4,5,6,7,8,9,10-es vágány.
 

 

Bővebben: A holland forgalmista szemszögéből 2.

Post T Amsterdam CS béta

Szépen halad előre a már régen beharangozott Post T Amsterdam CS azaz az Amszterdami Központi pályaudvar béta verziója, ami a GRS-NX vasúti biztosító berendezésre épül, és a SignalSoft által kerül ez is megvalósításra.  A Hengelo után még több kiegészítő funkció került a szimulációba, mint például a “platform overview” a “dark territory” és a “generic panel” ablakok. A szomszédos körzeteket nem kell irányítanunk, de akkor is hasznos KÖFI szerű funkciót biztosít a generic panel ablak.  Szomszédos körezetink közé tartozik Schipol repülőtér, Zaandam, Haarlem, Diemen és Watergraafsmeer. Eléggé nagy forgalmat bonyolít le a pályaudvar, figyelembe véve az áthaladó nagyobb teherforgalmat is.  Furcsa érzés, hogy itt nem csak sima vasúti átjárókat kell kezelni, hanem felnyitható hidakat is.

Bővebben: Post T Amsterdam CS béta

Braunschweig Hbf.

A SignalSoft legújabb szimulációja a Sp Dr S 60 típusú biztosító berendezést valósítja meg. Leginkább a Magyarországon legismertebb Domino 70 tudáshoz hasonló funkciókban és működésében. A dobozos termék ettől a héttől kezdve elérhető, így itt az alkalom, hogy bemutatásra kerüljön mit is tud a Stellwerk Simulator Volume 2-ben megtalálható Braunschweig főpályaudvara forgalomirányító szempontból.

Bővebben: Braunschweig Hbf.

A holland forgalmista szemszögéből 1.

A SIGNALSOFT Rail Consultancy Ltd. forgalomirányító szoftverével tavaly találkoztam először. A Post T Lodelo nevű programban két szomszédos kis állomás forgalmát irányíthatjuk. Az első ránézésre hasonlított az itthon ismert Dominóra, ezért jobban érdekelni kezdett. A nyár elején IST jelezte, hogy a SIGNALSOFT kiadta első teljes forgalomirányító szoftverét az Arnheim 1965-öt. A VonatMagazinban beszámoltak a programról, ezért én inkább a forgalomirányító program élménybeszámolóját szeretném megosztani veletek.  

Bővebben: A holland forgalmista szemszögéből 1.

STS Arnhem 1965

Korábban már volt szó arról, hogy a hollandok egy új forgalomirányító szoftveren dolgoznak, amely a Post T Arnhem nevet kapta, vagy ha úgy tetszik angolosan Signal Tower Simulation Arnhem. A program elsősorban a holland vasúti történelem egy szeletének megőrzésére készült, hogy az utókor ne feledje korábban hogyan végezték a dolgukat a forgalomirányítók. Még januárban vehettük a kezeink közé a Lodelo környékét bemutató területet, amely demo terepként funkcionált a maga teljes valójában. Most tovább bővült a sorozat, méghozzá Arnhemmel. post_t_arnhem_nl_700_1000

Bővebben: STS Arnhem 1965

Tamogatóink:


 

Partnerek: