SIGNALSOFT

STS Arnhem 1965

Korábban már volt szó arról, hogy a hollandok egy új forgalomirányító szoftveren dolgoznak, amely a Post T Arnhem nevet kapta, vagy ha úgy tetszik angolosan Signal Tower Simulation Arnhem. A program elsősorban a holland vasúti történelem egy szeletének megőrzésére készült, hogy az utókor ne feledje korábban hogyan végezték a dolgukat a forgalomirányítók. Még januárban vehettük a kezeink közé a Lodelo környékét bemutató területet, amely demo terepként funkcionált a maga teljes valójában. Most tovább bővült a sorozat, méghozzá Arnhemmel. post_t_arnhem_nl_700_1000

A szimuláció azért lett 1965-re beállítva, mert ekkor rengeteg tolatási mozgás zajlott az állomáson, valamint nemzetközi vonatok is közlekedtek arra, így a híres Trans Europa Express (TEE) is. A játékosok dolga így nem lesz unalmas még éjszaka sem, amikor rengeteg tehervonat fordult meg a pályaudvaron. Bár kezdőknek is ajánlják, a profik számára nagy kihívást jelenthet a reggeli csúcsidőszak pontos lebonyolítása 6:30 és 9:30 között. Mindez 528 vonat leközlekedtetését jelenti a program keretein belül, ráadásul 440 mozgási parancsot kell még hozzá kiadni. A vonatok mozgását valós fizika alapján modellezték le, a járművezetők viselkedése pedig függ a látótávolságtól és az időjárástól. Érdemes ránézni az alsó képre, ami megmutatja milyen hálózaton tehetik próbára a játékosok a tudásukat.

nx_posttarnhemfull

Segítségképpen több hasznos kiegészítőt is mellékeltek a fejlesztők a programhoz, így a 67 oldalas kézikönyvet bárki letöltheti a fentebb linkelt honlapról, de emellett 9 videóval is bemutatják mit is kellene és hogyan csinálni.  A környék térképét is ki lehet nyomtatni a kapott anyag alapján, csakúgy mint a menetrendet és a felsővezeték betáplálási térképet. Érdemes amúgy átbogarászni a tulajdonságokat, meglehetősen sokmindenre odafigyeltek, változatos események történhetnek játék közben.

A program rendszerigénye 1 gigabyte memória, 1,2 GHz processzor, 100 megabyte szabad merevlemez, valamint Windows XP vagy Vista operációs rendszer. Megjegyzem: utóbbi van preferálva.

Nem meglepő módon mindezért pénzt is kérnek (25 eurót, durván 7100 forintot), az viszont már meglepőbb, hogy csak letölthető verzió van belőle, dobozos nincs. Pedig jobban el tudnám képzelni egy szép nagy kihajtható térképpel, igényesen kivitelezett kézikönyvvel a dolgot, mintsem a saját magunk által kinyomtatott lapokkal. Nagyon úgy tűnik viszont, hogy ez már a múlt, az erről való kesergésem viszont inkább egy másik bejegyzést érdemelne.

Nekem ígéretesnek tűnik a progi, a demó verziójával még fél éve egy kicsit elszórakoztam és kellemes élményt nyújtott. Nem tudom, hogy megveszem-e ezt a szoftvert, ha már forgalomirányítás akkor inkább valamilyen angol területre költeném a pénzemet, de kíváncsian várom, hogy közületek valaki bepróbálkozik-e.

Tamogatóink:


 

Partnerek: