A várva várt központ megérkezett: Birmingham New Street

A SimSig készítői nemrég adták ki a legújabb szimulációját a Birmingham New Street-et. Több éves fejlesztésnek köszönhetően kiadott központ nagy kihívást jelenthet a gyakorlott forgalomirányítók számára is, ugyan a terület igen kicsinek mondható (mindössze három képernyő), de a vonatszám (1231/nap) és a forgalom sűrűség nagy figyelmet igényel. A szimuláció készítői is azt tanácsolják, hogy vagy hálózatban többen irányítsunk, vagy egyedül a vasárnapi menetrendi forgalmat. A központ vonatsűrűségét az adja, hogy több irányból érkező vonatok érintik a New Street állomást (lásd a térképen).

Hálózati kapcsolatot lehet létesíteni Coventry, Wolverhampton, Aston és Saltley központokkal. Saltley központtal való hálózati kapcsolat jelenleg le van tiltva amíg Saltley fejlesztés alatt áll.

A Birmingham New Street szimuláció betöltésénél három időszak közül választhatunk a 1976-1991, a 1992-2000 és 2001-től terjedő időszak vágányhálózata közül. Az irányítást ARS nem segíti, de szerencsére vágányút törlés (TORR) működik.

Mint az már megszokhattuk, ez a központ is fizetős, 29.95 Font (11081 Ft) összegért a miénk lehet, vagy csomagban a Birmingham New Street, Coventry, and Wolverhampton Multibuy 39.95 Fontért (14780 Ft).

Bristol

Az irányító központ leírása:

A Bristol szimuláció középpontjában a Londont Dél-Wales-szel összekötő vasútvonalon fekvő Bristol Temple Meads pályaudvara áll, de Bristol fontosabb vasúti forgalmat bonyolít le a Newport-Swindon irányokban (részben a szimuláció részét is képező deltán keresztül), Taunton-Gloucester között, valamint Westburyból érkező vonatokat is fogadja Bristol város. A meglehetősen összetett vasúti hálózatnak köszönhetően folyamatosan akad tennivalónk, hogy a késéseket elkerüljük.

A Bristol szimulációt a SimSig csapat már korábban megalkotta. A "lapozgatós" változat azonban a bonyolult vágányhálózat miatt meglehetősen átláthatatlanra sikerült, ezért a csapat a vágányhálózatot átforgatva, egyszerűsítve a "scroll"-os sorozat második tagjaként újra kiadta. Az egész Bristol ASC (Area Signalling Centre) valamint az Avonmouth Dock (a St. Andrews csomóponttal) jelentős méretű vágányhálózatot jelent, ajánlott a nagy felbontás, esetleg a több monitoros gép (a scroll-os szimulációk játszhatók több monitoron) . Alternatívaként a munkát megoszthatjuk: a területet öt munkaállomásra osztották fel, hálózatban tehát öt játékos irányíthatja a központot: Weston, Bristol, Bath, Filton, és St. Andrews.

Cambridge

A Cambridge jelenleg egy béta verziós program

 

A szokásosan színes forgalomnak köszönhetően folyamatosan figyelnünk kell, hogy a késések egymásra hatását a lehetőségekhez képest csökkentsük.

A szimuláció négy képernyőből áll, Cambridge és Ely állomásokat, a Bishops Stortford felé vezető déli és a Manea (Peterborough) felé vezető északi vonalakat fedi le. Egy ötödik képernyőre vannak gyűjtve a további vonalak Royston, Dullingham és Chippenham Elágazás felé.

2007-es Beta Javítás:
Cambridge (Peterborough-i csatlakozásnál) egy új képernyőn keresztül (VW6-os) egy mellélvonal kezelése.
Ez a képernyő egy leegyszerűsített nézet és különféle korlátozásai vannak. (részletek)

Croydon

A Croydon egy béta verziós irányító központ.

A béta verzió miatt bizonyos váltók és jelzők nem a valóságnak megfelelően működnek, ennek ellenére a szimuláció hűen visszaadja a Croydon és környéke vasútforgalmát. Jelen állás szerint a Croydon központot sajnos nem fejlesztik tovább, ezért a hibák kijavítására nincs sok esély. A szimulátort a simsig.co.uk oldalról már nem is lehet letölteni, de a www.simsig.hu/letöltések menü alatt még megtalálható.

A Croydon IECC központban egy forgalmas csomóponton keresztül kell a gyors- és személyvonatokat terelgetni. A vágányhálózat adottságainak köszönhetően több alternatíva közül is választhatunk, ha berendezés-, vagy pályahiba miatt esetleg feltorlódna a forgalom.

Bár teherforgalom a csomópontban nincs, előfordulhat, hogy  Selhurst Depot-ból/-ba szerelvényvonatok közlekednek. Ilyenkor arra figyeljünk, hogy Selhurst 1. vágányának bejárati jelzőjét félönműködő módban hagyva az automatikusan vágányútat állít a kijáratig, azon túl pedig beállítja a megcsúszási vágányútat is. A depóba tartó szerelvény Selhurst 1. vágányára érkezése után a bejárattól a vágányútat töröljük, a megcsúszási vágányút oldása után már szabadon állíthatunk tolatási vágányutat a depóig.


Didcot

Didcot központ, amit hivatalosan Swindon B-nek hívnak, egy IECC (Integrated Electronic Control Centre) aminek az irányító központja Swindon-ban egy különálló épületben helyezkedik el (hogy ne zavarja a Swindon-A központot).
A Didcot központ irányítja a Great Western Main Line-t Challow-ból Moreton Cutting-ba és Oxford irányába közlekedő vonatokat.
Ami nem tűnik különösen összetettnek, pedig időszakosan elég nehéz működtetni zavartalanul!
A területen a csúcsforgalom idején kevés hely marad, hogy a tehervonatokat félreállítsuk a nagy gyorsaságú személyvonatok útjából!


Képek: VW1, VW2, VW3,


A központ letölthető a simsig.co.uk oldalról.


Drain

A Waterloo & City Hálózat egy rövid földalatti vasútvonal Londonban, amit hivatalosan 1898. július 11-én nyitottak meg. A vonalnak csak két állomása van, Waterloo és Bank (régebben City-nek hívták, mert London központjában van). Az alagút átmegy a Temze folyó alatt.

A földalattit azért készítették el, mert a Waterloo vasúti pályaudvarról nehezen lehetett bejutni London belvárosába. A londoni földalattik között a Drain a legrövidebb, mindössze 2.5km hosszú, amit a szerelvények négy perc alatt tesznek meg. A földalatti szerelvények csak a munkába igyekvőket szállítják, ezért késő éjszaka és vasárnap nem közlekednek.


Képek a Galériában.

A központ letölthető a www.simsig.hu oldalról.

Exeter

Az Exeter területén áthaladó vasútvonal a változatos és festői táj miatt kelti fel az utasok érdeklődését. Anglia talán leghíresebb tengerpartja a dawlishi védőgát, ami mellett vezet a fővonal két vágánya. A nagyobb hullámzások idejére vágányzárat kell elrendelni a védőgáthoz közelebb eső vágányra.

Az Exeter irányítóközpont fővonala 70 mérföld, amihez kb. 90 mérföld "mellék"-vonal tartozik, (Exmouth Jn, Honiton, Creditont stb.)Az Exeter központ vonalain különböző típusú szerelvények fordulnak meg: különféle DMU-k, Voyagerek, HST-k, és furcsa összeállítású tehervonatok.


Simsig képek: a Galériában

Az Exeter West signal box története: studio433.co.uk



Tamogatóink:


 

Partnerek: