Fogalmak

Forgalmi vonalirányító

1.2.33. Forgalmi vonalirányító

Egy vagy több rendelkezési szakaszon, valamint a KÖFE vonalakon a
vonatközlekedés operatív tervezésével, szervezésével és a lebonyolítás
irányításával kapcsolatos feladatokat ellátó dolgozó.
A KÖFI vonalakon a forgalmi vonalirányítói teendői mellett a vonatközlekedés
irányításában és lebonyolításában is részt vesz. A közlekedés
lebonyolítása szempontjából szolgálati felsőbbsége a forgalmi tevékenységet
végző állomási, vonat- és pályaszemélyzetnek.

Forrás: F.2. Függelékei Pályavasúti Üzletág Forgalmi Főosztály (MAGYAR ÁLLAMVASUTAK ZRT.)

MÁV F.2.sz 5.sz. FÜGGELÉK

 5.sz. FÜGGELÉK
(Az Utasítás 1.2.52.―1.2.53. sz. pontjához)
KÖZPONTI FORGALOMIRÁNYÍTÁSRA ÉS KÖZPONTI FORGALOMELLENŐRZÉSRE BERENDEZETT VONALAKRA,VALAMINT A TÁVKEZELT, TÁVVEZÉRELT SZOLGÁLATI HELYEK FORGALOMSZABÁLYOZÁSÁRA VONATKOZÓ ÁLTALÁNOS ELŐÍRÁSOK

KÖFI és KÖFE vonalakra vonatkozó általános rendelkezések:
 
5.1. A KÖFI, KÖFE vonalak forgalmát a központi
forgalomirányítói és forgalmi vonalirányítói
szolgálati helyről szabályozzák.
A KÖFI állomások különböző berendezéseinek (váltók, jelzők, vágányzáró
sorompók, útsorompók stb.) vezérlése — meghatározott esetekben
— helyi üzemmódban végrehajtható az állomások biztosítóberendezéseiről is.
A KÖFE vonalak forgalmát a központi forgalomirányítói és forgalmi
vonalirányítói szolgálati helyről a berendezés visszajelentései alapján ellenőrzik.

 

Bővebben: MÁV F.2.sz 5.sz. FÜGGELÉK

Sárga tolatásjelzők

“Yellow shunting signals” (Sárga tolatásjelzők)

A Bristol forgalomirányításban megjelent a beharangozott sárga tolatásjelző.

A szimulációban négy helyen találkozunk vele: Bridgwater, Weston-Super-Mare, Kingsland Road (East) és Barrow Road.
A (Bristol 1985 v3.21) menetrendben Bridgwater CRL-ről 2-szer, Weston-Super-Mare dep-ről 22-szer, Barrow Road RTS-ről 6-szor érkezik szerelvény, a Kingsland Road Eastról nem indul vonat.
Forgalomirányítási szempontból a sárga tolatásjelzők használata nem különbözik a hagyományos "vörös" tolatásjelzőkéitől, ugyanis a sárga jelzők "sárga" jelzésképe csak olyan mozgásokat engedélyez, ami a központi forgalomirányító által nem felügyelt területre irányul. Amennyiben a vonat a köfe által felügyelt területre haladna be, a sárga jelzéskép jelentése a vörössel egyezik meg: a vonat a jelző előtt megáll, azt csak a vágányút beállítása és a jelző kezelése után haladja meg.

Bővebben: Sárga tolatásjelzők

Angol tolatásjelzők

“Yellow shunting signals” (sárga tolatásjelző).

A Bristol forgalomirányításban megjelent a beharangozott sárga tolatásjelző.

A szimulációban négy helyen találkozunk vele: Bridgwater, Weston-Super-Mare, Kingsland Road (East) és Barrrow Road.
A (Bristol 1985 v3.21) menetrendben Bridgwater CRL-ből 2-szer, Weston-Super-Mare dep-ből 22-szer, Barrow Road RTS-ből 6-szor érkezik szerelvény, a Kingsland Road (East)-ból nem indul vonat.
A menetrendben ritkán kell a sárga tolatásjelzőt sárga jelzéssel használni, legtöbbször a kitérő irányba kell tolatni, olyankor mint minden tolatásjelző fehéren világít a jelző lámpája.

 

A sárga tolatásjelző lényege, hogy olyan csonka vágány felé néz a jelző, ami szerkezeti összefüggésben van a jelzővel, ezért nem csak kitérő irányba megengedett a jelző meghaladása.


Bővebben: Angol tolatásjelzők

Railtrack

From Wikipedia, the free encyclopedia

Railtrack was a group of companies that owned the track, signalling, tunnels, bridges, level crossings and all but a handful of the stations of the British railway system from its formation in April 1994 until 2002. On October 3, 2002, the main operating arm - the owner and operator of the national railway network, Railtrack PLC - was sold by its parent company Railtrack Group plc to "not for dividend" company Network Rail (a company limited by guarantee) and was later renamed Network Rail Infrastructure Ltd. With that sale, the national railway network passed into the hands of a company without a share capital or shareholders, and in all essential senses the short, troubled and controversial life of Railtrack came to an end

Railtrack Group plc has been renamed the RT Group, is currently in members' voluntary liquidation and will remain in existence until the final liquidation payment is made to shareholders in 2008.

IECC

Integrated Electronic Control Centre

From Wikipedia, the free encyclopedia

The Integrated Electronic Control Centre (IECC) was developed in the late 1980s by the British Rail Research Division for UK-based railway signalling centres, although variations exist around the world. Up to 2005, an aggregate of 140 operational years of reliable service had been achieved overall.

It consists of an operator’s workstation with a series of VDU/LCD displays which depict the control area and is semi-automatic using Automatic Route Setting (ARS) - a computer based route setting system driven from a pre-programmed timetable database. ARS can also handle severely disrupted service patterns and assist the signaller in the event of train or infrastructure failures.

Bővebben: IECC

Tamogatóink:


 

Partnerek: