SIGNALSOFT

Signalsoft - PSB Kirchhain és Marburg (FMBG+FKIH) szimuláció

Két új központot adott ki a Signalsoft. A két központ a a Franfurkt és Kassel közötti fővonalon (Main-Weser-Bahn) található és szomszédosak egymással, tehát hálózaton keresztül is lehet a két állomást összekapcsolni. A szimuláció az 1971/72-es időszakot dolgozza fel, mind vágányhálózatban, mind menetrendben. Ennek köszönhetően a vasút "aranykorában" irányíthatjuk a vonalon azóta lecsökkent tehervonatokat és a Marburg-i fűtőház forgalmát.

 

A két szimulációt egy csomagban árulják, amit megvásárolhatunk a Signalsoft Webshop-ban 49.95€-ért (kb. 15.000Ft)

A szimuláció képmentése megtekinthető itt:

Teljes leírás angol, német és holland nyelven: Kirchhain PSB, Marburg PSB,

 

A Marburg (Lahn) szimulációban a Sp Dr S 60 panel biztosítóberendezés található, ami numerikus vágányút választó kiegészítéssel (Nummernstellpult) is rendelkezik. A fővonalon kezelhetjük még a Cölbe állomást, és a Marburgi teherpályaudvart is. A fővonal villamosított, viszont a Marburg állomásról induló Sarnau leágazás felső-vezeték nélküli, tehát ezen a szakaszon diesel és gőzvontatás működik. Az átmenő forgalmon kívül a teherpályaudvar és a z iparvágányokra történő tolatások, valamit a mellékvágányról érkező és induló személy- és tehervonatok színesítik a forgalmi szolgálattevő munkáját!

A Kirchhain szimulációban szintén a Sp Dr S 60 panel biztosítóberendezés működik. A fővonal (Main-Weser-Bahn) forgalmát főleg a teher vonatok (80km/h), és az átmenő személyszállító vonatok adják ki, a személy és regionális vonatokon kívül a gyorsvonatok is megállnak a Kirchhain állomáson. A Kirchhain szimuláció elrendezése fordított a Marburg (Lahn)-hoz képest, ez sokakban képzavart okozhat. 

A fővonalon kívül két nem villamosított szárnyvonal is megtalálható a szimulációban. Az egyik kiágazó szárnyvonal a Gemünden (Wohra) a másik a Burg- und Nieder-Gemünden mellékvonal, mindkettő egyvágányú és főleg a Schienenbusse motorvonatok közlekednek rajta.

A vonatforgalmat színesíti még a megálló és "félretett" tehervonatok, a tehervonati tolatások, a szárnyvonalakon közlekedő személy és tolató tehervonatok.

Végezetül az én véleményem, hogy az egy csomagban megvásárolható szimulációk megérik a pénzüket, hiszen a "retro" vágányhálózat és főleg a régmúlt vonatforgalom komoly kihívást jelent minden forgalomirányítónak.

Részletes leírást később fogok készíteni a két szimulációról.

Tamogatóink:


 

Partnerek: