Tube signal box and operator to retire- BBC London
- Részletek
- Kategória: Videók
- Készült: 2021. március 23. kedd, 04:58
Minap az Exeter West (Blockpost szoftver) Brit mechanikus biztosítóberendezés (vonóvezetékes) szimulációját futtattam, ami igen bonyolult szimuláció, összetett vágányúttal és 131 vonóvezetékes karral rendelkezik. A kommunikációt, az engedélykéréseket és küldés-fogadást harangokkal lehet jelezni a szomszédos "jelzőbódék" felé, ezért a menetrend és a kitérő-jelző beállításokat jól kell ismerni. Ehhez készítettem egy excel táblázatot amiben vonatonként lejegyzeteltem a harang kódokat, a karok beállításait és egyéb információt. A menetrendi ablakban azonban találtam egy oszlopot, aminek a jelentését nem értettem. Ez az oszlop a H'Code vagyis a Head-Code magyarul vonatazonosító kód. |
Forrás: svsfilm.com |
A Head-Code-ot (Fej-kód) 1850 körül vezették be, és a mozdony elején olajlámpákkal mutatták. Ezek a lámpák a vonat (mozdony, motorkocsi vagy vezérlőkocsi) elejére a szabályoknak megfelelően lettek elhelyezve, ezzel a vonat osztályát jelölte meg, amely segített a forgalmistának (Signalman) azonosítani a vonatok rendeltetését (prioritását), amelyek szükséges volt az akkor használt térköz közlekedési rendszerben (interval-based signalling system). A lámpák éjjel világítottak, és a lámpákat általában fehérre festették, hogy nappali is látható legyen. Néhány vonalon fehér korongokat használtak nappal a lámpák helyén. |
Located in the Wirral Peninsula, Hooton is roughly half way between Chester and Birkenhead. Despite being in a rural area the station had, in the 1950's, seven platforms, three freight yards, two signal boxes (one Special Class) and two branch lines. Many freight trains reversed at Hooton so their locomotives needed to 'run round'. It is a busy simulation and the 1954/55 timetable includes local passenger trains, trains to various destinations in North Wales and also long distance trains to Shrewsbury, Birmingham, Leamington Spa, Bournemouth and Margate/Ramsgate, as well as expresses between Birkenhead and Paddington. In addition there was a lot of freight traffic serving the docks in Birkenhead, the massive Lever Brothers factories at Port Sunlight, the industrial area of Ellesmere Port and the oil refineries at Stanlow & Thornton. Hooton is one of our Nostalgia Series simulations. Forrás: Hooton |
![]() |
This magnificent and large simulation features a complex and unusual layout. Much different to today, it is set in 1953 and is very busy with varied passenger and freight traffic, full steam loco sheds at Accrington and Rose Grove and many sidings. The full 24 hour timetable which is included has over 540 train movements and features locos from 40 different steam classes. Accrington is one of our Nostalgia Series simulations. |
![]() |
On the South Eastern main line between London and Dover, Ashford has been a major railway centre for over 170 years and is the junction between 5 routes with frequent services of passenger trains.
This simulation is based on the layout before Eurostar arrived and the timetable is for 1984, with 401 trains. These include a lot of ECS movements to and from the depot and also some freight traffic.
It is also planned to release a steam age Ashford simulation later this year. Registration of one will be valid with the other.