Integrated Electronic Control Centre (IECC)

 Az IECC-t (Integrated Electronic Control Centre - Integrált Elektronikus Irányítóközpont -) eredetileg az Angol Vasutak kutatórészlege fejlesztette ki az Egyesült Királyság jelzésrendszerére alapuló vasutak számára a '80-as évek végén, de különféle változatait a világ minden táján megtalálhatjuk. 2005-ig 140 biztonságosan leszolgált üzemévet tudhatunk a rendszerek mögött. Az IECC egy kezelőfelület, amely együttműködik a mögötte található biztosítóberendezéssel. 

Egy irányítóközpont egy sor a felügyelt területet ábrázoló kijelzőből áll, és az ún. ARS (Automatic Route Setting - Önműködő Vágányútállítás) segítségével félönműködően képes irányítani a terület vasúti forgalmát. Az ARS egy számítógépes vágányútállító rendszer, amely előre programozott menetrend-adatbázisok alapján állít vágányutat a vonatoknak. Az ARS képes kezelni a késéseket, valamint segíti a szolgálattevőt az infrastruktúra-meghibásodások, vagy vonat-fekvemaradások következtében kialakult rendkívüli helyzetekben is.

Az IECC-ket a hagyományos (elektro-)mechanikus nyomógombos, vagy karos kezelőfelületek lecserélésére tervezték. Kezdetben az IECC-k mögött un. SSI-k (Solid State Interlocking) dolgoztak, amelyek a hagyományos jelfogós logikák szoftveres megvalósításai voltak, de az IECC-k meglévő jelfogós berendezésekhez is kapcsolhatóak. Egy IECC tipikusan 50-100 mérföldnyi vasútvonalat ügyel fel, bár a rendszernek ilyen irányú megkötései nincsenek.

Az IECC a Network Rail tulajdonában lévő termék, a felügyeletét-karbantartását a DeltaRail Group Limited végzi.

Az utóbbi időben megjelentek a piacon az IECC-hez hasonló, de PC alapú irányítóközpontok is, amelyeket több, biztosítóberendezésekkel foglalkozó cég is megvásárolt, mint például a Westinghouse Rai Systems WESTCAD.


A napjainkig beüzemelt IECC-k listája:

Központ Irányított terület
ARS
Ashford Southern Region délkeleti szekció és a High Speed 1 (HS1, Londontól a Csalagútig) Van
Edinburgh East Coast Main Line (ECML)  Berwick-upon-Tweedtől Cupar déli részéig, illetve a Fife Circle Line Van
Liverpool Street Great Eastern Main Line (GEML, Colchesterig,  Bishop's Stortfordig és a szárnyvonalak Van
Marylebone Chiltern lines (London—Birmingham vonal, a  Banbury közelében található Aynho Elágazásig) Van
Merseyrail (Sandhills) Merseyrail Northern Lines és Wirral Lines Van
Slough New Paddingtontól  Heathrow Airportig
Van
Swindon B Didcot környéke Van
Tyneside East Coast Main Line (ECML), Northallerton északi részétől Morpeth déli részéig
Van
Upminster London, Tilbury and Southend line Van
Yoker North Clyde Line, Glasgow-i északi villamosított elővárosi vonal
Van
York East Coast Main Line (ECML), Doncaster északi részétől Northallerton északi részéig, valamint Leedskörnyéke Van

 


A következő berendezések nem valódi IECC-k, azt csak koncepciójukban követik:

 

Központ Irányított terület ARS
Bournemouth Dorset coast Nincs
Leamington Spa Banburytől Warwickig
Rugby West Coast Main Line (WCML), Watford és Lichfield között
Wembley Mainline Suburban Workstation South Hampstead to Watford Junction DC Lines
Stoke-on-Trent Colwich Junctiontől Crewe/Macclesfieldig
West Midlands Signalling Centre - Coventry Workstation Brandon/Milverton to Hampton-in-Arden/Coundon Road
West Midlands Signalling Centre - Snow Hill Workstation Jewellery Quarter to Tyseley via Birmingham Snow Hill
West Midlands Signalling Centre - North Warwick Workstation Tyseley to Warwick and Tyseley to Shirley
Port Talbot Llanharan to Baglam

fordította: Ughy Barna (nazareth)


Linkek:



Simsig képmentések:
 
 Liverpool Street
 
 Swindon

 Murai László (Snail Sims)


Tamogatóink:


 

Partnerek: