Legyél Te is forgalomirányító!

Waterloo 2008-as menetrenddel

Fotó: Michael Walter/Troika

Waterloo 2008-as menetrend ami egy nyári vasárnapot dolgoz fel. A kitalált menetrendet "Thesignalbox" készítette.

Reggel 05:00, Waterloo irányító központ

A kezdésnél a négy-képernyős kezelőfelületen vonat nem tartózkodik. A Clapham Yard küldi az első szolgálati vonatot. A vonatot a Clapham North End (A) vágányára küldi az ARS (Automatic Routesetting System) vagyis az Autómatikus Vágányút Beállító Rendszer. A probléma az UMFQTR szakasszal van, az ugyanis mindig a (B) vágányról ad kijáratot a UMF szakaszra. Ezért a Clapham Yard ARS-ét kikapcsoltam. A legtöbb szolgálati (5xxx) vonat Waterloo főpályaudvarára távozik.

07:00-ig különösebb vonatmozgás nem történik. Aztán megkezdődik a beáramlás mind Wimbledon felől mind Windsor felől. Lassan a Waterloo pályaudvarról is elindulnak a személyvonatok. Az ARS-nek köszönhetően nem kell különösebben foglalkozni a vágányút beállítással, csak néha bíráltam felül a sorrendet egy egy esetben. Amire figyelni kell az a East Putney belépési pont, mivel itt nincs kiépítve az ARS, ezért kezelni kell a jelzőket a Wandsworth Town-ig. Persze, ha nem vesszük észre a mozdonyvezető telefonálni fog.


A terület nem túl nagy ezért egy közepesen „képzett” irányító kényelmesen felügyeli a területet, addig a percig, a rendkívüli eseményekkel együtt. A váltóhiba és a hamis foglaltság nekem elég sűrűn előfordult. (Persze mindeni beállíthatja az Options menüben, F3-as billentyű).

A vonatok kb. 3 percenként érkeznek és távoznak, a legtöbb szerelvény nem tartózkodik sokat Waterloo-n, (10-15 perc). A legtöbb vágányhibát ki lehet kerülni, de figyelni kell, mert a Waterloo szimuláció még nem rendelkezik menetrend hozzárendeléssel, és ha töröljük a vonat menetrendjét akkor a Waterloo pályaudvarra megérkezve nem veszi fel a menetrendnek megfelelő vonatszámot és csak törléssel fogluk tudni eltüntetni a vágányról. Sajnos nem tudunk tetszőleges váltóbeállítás mellett vágányutat beállítani, és a „hívó” jelzésre sem reagálnak bizonyos esetben a vonatok. Ezért csak olyan váltóbeállítás mellett irányítsuk a vonatokat amin vágányutat tudunk állítani. A játékélményt fokozhatjuk még úgy is, hogy bizonyos területeken kikapcsoljuk az ARS-t, vagy magas hiba előfordulást állítunk be. Ha mindenhol kikapcsoljuk az ARS-t biztos nem fogunk unatkozni. A 891 vonatból a legtöbb személyvonat és gyorsvonat, kettő gépmenet és kb 40 a szolgálati vonat. Az ARS-nek köszönhetően (ami egyébként jól működik), minden kezdő irányítónak ajánlom, ha a hibákat 0-ra állítja akkor bizonyos területeken gyakorolhatja az ARS nélküli kezelést. A hálózatban is érdemes kipróbálni, server-client módban működik a többjátékos kapcsolat, persze az ARS nélkül ajánlott a hálózati szimuláció, mert amúgy unalmas lenne két játékosnak.

A 2008-as menetrendből hiányoznak az Eurostar vonatok, ugyanis 2007 novemberétől már a St. Pancras Internationa pályaudvarra érkeznek.

(Snail Sims)


 A Waterloo szimulációt letölthetitek a simsig.co.uk oldalról. A menetrendet a SimSig fórumáról tölthetitek le.

www.simsig.hu, Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.    (A képek a Waterloo szimulációból lettek kimentve.)

Tamogatóink:


 

Partnerek: