Legyél Te is forgalomirányító!

Gloucester

A terület központja Gloucester, négy fő vonalat kapcsol össze: Birmingham, Swindon, Bristol és Newport. Szintén a fővonalból ágazik ki Droitwich, Norton Jn és Sharpness. Gloucester állomás négy átmenő vágánnyal és két csonkavágánnyal rendelkezik, amiből az egyik peronos vágány a másik (a Horse Box nevű) rakodóval rendelkező vágány.

Elérhető menetrendek:

GLOUCESTER Summer 2005 SX - AtR
GLOUCESTER 1985 V1.112
GLOUCESTER 1985 V1.112 0530
Gloucester 2007 V1.0 (kitalált, Manadude2 készítette)


Képek a galériában: megnéz

Szimuláció használata

Hasznos tippek és trükkök a Gloucester szimulációval kapcsolatban:


Lickey Incline

A Gloucester szimuláció részét is képező Lickey Incline (Lickey lejtő) a maga 26,5‰-es lejtésével Nagy-Britannia legmeredekebb adhéziós vasúti vonalszakasza. Bár alig hosszabb, mint 3,2 km, már a kezdetektől fogva problémás pontnak bizonyult: a nehezebb tehervonatokat kisegítő ("banking") tolómozdonyoknak kellett felsegíteniük az emelkedőn Bromsgrove-tól Blackwellig, és az emelkedő megkínozta az első generációs motorvonatokat is, amelyek gyakran csak lépésben cammogtak fel rajta.

Kisegítő mozdonyként az aktuális vasúttársaságok az idők folyamán többféle típust is rendszeresítettek, de kísérletek is folytak. A Midland Railway a "Big Bertha" E tengelyelrendezésű gőzöst például kifejezetten erre a célra szerezte be, ebből a típusból több nem is készült. Ugyancsak kísérleteztek a szakaszon a LNER U1-es sorozatú (2D)(D2) tengelyelrendezésű Beyer-Garratt gőzösével, ez azonban nem vált be. Napjaink motorvonatai már gond nélkül megbírkóznak az emelkedővel, de a nehezebb tehervonatokat dupla 37-es, napjainkban pedig 66-os sorozatú diesel-elektromos gépek tolják fel az emelkedőn.

A SimSig szimuláció a Lickey emelkedőt speciális működésű jelzőkkel modellezi le, továbbá tolómozdonyt is igénybe vehetünk (lásd lennebb).

Tolómozdonyok a Lickey emelkedőn

A szimulációhoz mellékelt '85-ös menetrendben megtalálható egy tolómozdony is. A mozdony 0X00 számmal Bromsgrove Up iparvágányról érkezik, majd elfoglalja figyelőállását Bromsgrove Banker Spuron (BS), ahol a menetrendje véget is ér ("no more timetable trips"). Törölnünk azonban nem szabad, mert a nap folyamán többször is szükségünk lesz rá. Amennyiben egy nehezebb tehervonat érkezik (a '85-ös menetrendben az első ilyen a 7E951), az megáll Bromsgrove-ban. Ekkor a BS-en várakozó mozdonynak kiosztjuk a tolómozdony-menetrendet (Run to another timetable), az beáll a teher mögé, feltolja az emelkedőn, majd Blackwelltől visszatér a BS-re és várja a következő bevetést.

Lickey Incline jelzők

A lejtős pályaszakasz jelzőinek a többsége -- az esetleges tolómozdonyok miatt -- utolsókerék-érzékeléses (Last Wheel Replacement) rendszerben működnek.

71-es, 171-es és 467-es jelzők

A jelzők a Lickey emelkedő lábánál vannak elhelyezve. Működésük speciális: az általuk fedezett szakasz foglaltságának megszűnte után -- amennyiben előttük szerelvény tartózkodik -- egy 3 perces időzítés leteltével váltanak szabad állásra. Normális esetben ez az idő elegendő, hogy követő szerelvények esetén az elől haladó szerelvény az emelkedőn feljusson és a Lickey szakaszt felszabadítsa. Ezáltal az elől haladó és a követő szerelvény közti követési távolság megnő ugyan, de így az esetlegesen a jelző előtt álló követő szerelvény a jelző szabadra állásakor már zöld jelzéssel indulhat neki az emelkedőnek, azon nem kell megállnia. Az időzítés nem működik tolatóvágányút állításakor, ezért tolatóvágányútat csak tényleges tolató mozgásoknál használjuk! kép

Barnt Green

A központ pontosan szimulálja a vonatok mozgását Redditchből. Ez a szakasz a Gloucester központnak külső pályaszakaszaként jelenik meg. Azért lényeges ez az irányítás nélküli szakasz, mert így felkészülhetünk a gyorsabb vonatok fogadására (pl. a lassú tehervonatot Blackwell kitérőnél megelőzhető). Lesznek olyan vonatok amik érintik a Barnt Green állomást, és automatikusan továbbhaladnak Redditch felé. Erről ugyan kapunk üzenetet, de vonat közlekedésébe nem tudunk beavatkozni (ez a valóságban is így van). kép


Alstone

A váltókezelő a Cheltenham 2. vágányán megálló, Ashchurch irányába közlekedő vonatok előtt normális körülmények között nem engedi le a sorompókat egészen addig, amíg a vonatot Cheltenhamban nem menesztik, még akkor sem, ha Cheltenhamból már beállítottunk a vágányutat.
Vágányutat a perontól az ipar-(tároló-)vágányra ne állítsunk egészen addig, amíg a vonatot nem menesztik. kép

Haresfield Loops UGL

A megkerülő vágány 121-es jelzője Approach Lit jelző (megközelítő fényjelző). kép

Hálózat:
Láncolva: kapcsolódhat Bristol és Swindonnal.
Három munkaállomással rendelkezik.

Nehézség fokozat:
Gyenge

Linkek

Jelzőszámok:

Térkép:


A fordítást a Simsig/Gloucester alapján (Nazareth) és (Snail Sims) készítette, képek a Gloucester szimulációból lettek kimentve.
www.simsig.hu,
Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. Ez az email cím védett a spam robotoktól, a megtekintéséhez engedélyezni kell a Javasriptet Ez az email cím védett a spam robotoktól, a megtekintéséhez engedélyezni kell a Javasriptet Ez az email cím védett a spam robotoktól, a megtekintéséhez engedélyezni kell a Javasriptet


 

Tamogatóink:


 

Partnerek: